dimecres, 18 de juny del 2014

Colònies

Fotos de les colònies

Les colònies a Mas  Pinsach

Els dies 24, 25 i 26 de març de 2014, vam anar de colònies al Mas Pinsach. Vam arribar el matí. Els monitors ens van explicar les normes de la casa. El més interessant de les colònies van ser els tallers.
El primer taller va ser experimentar amb volcans. Vam fer veure que entràvem a l’interior d’un volcà i ens vam convertir en químics per fer sortir lava.
El segon taller era per aprendre a utilitzar bé les brúixoles i saber-nos orientar en un recorregut.
En el tercer taller vam baixar per una tirolina i ens vam enfilar en un pont de mico

Alumnes de 3r
 L’entorn de Mas Pinsach

L’entorn de Mas Pinsach estava molt ben cuidat. Hi havia colors molt vius i també  una tirolina  i un gran camp per jugar.
A la Garrotxa hi ha molta vegetació perquè hi plou molt, tot és verd i ben bonic. Hi ha una gran extensió de boscos i es poden fer moltes excursions.
La casa de colònies estava bé. Hi havia  habitacions amb forces lliteres i el menjar va  ser molt bo.

Alumnes de 4t
Segon dia de colònies.

El segon dia a Mas Pinsach vam fer una excursió a dos volcans, el Croscat i el volcà de Santa Margarida.
Havent esmorzat vam agafar un autobús per apropar-nos al volcà Croscat, després vàrem completar el trajecte caminant. Pel camí vam veure avisos que deien que no agaféssim pedres perquè estàvem dins una reserva natural. En arribar-hi, els monitors, ens van explicar com s’havia format aquell volcà, que està obert d’aquella manera perquè van extreure grada per construir camps de futbol, cases...  La pedra que hi predomina es diu pedra tosca, és lava solidificada i té molts forats. Actualment, en aquella zona no s’hi poden construir noves cases o altres construccions, ja que ara és una reserva natural.
Després, caminant, ens vam dirigir al volcà de Santa Margarida, vam pujar fins el punt més alt i tot seguit vam baixar fins al cràter. Per arribar-hi hi ha dos camins, un està obert i l’altre tancat, per conservar millor el volcà. En el cràter, el que destacava més era una petita ermita, feta de pedra i d’estil romànic, situada al mig del cràter per creences religioses; diuen que tapa l’entrada a l’infern. Un cop acabada l’explicació  i d’haver fet unes quantes tombarelles, vàrem caminar fins al parc de          ,on vam dinar
El nostre objectiu era visitar  la fageda d’en Jordà, però després de dinar va començar a ploure i ens vam haver de refugiar sota uns porxos. Allà vam jugar una estona fins que ens van venir a recollir un autocar per tornar cap al Mas Pinsach y vam acabar el dia fent tallers i llançant-nos amb tirolina.
                          Alumnes de 6è

Nits de colònies

Les nits de colònies van ser les més emocionants.
La primera nit, el joc tractava d’ aconseguir el llapis de memòria del senyor Volcano, que havia estat pres per en Flameta, un personatge fantàstic que representava una espurna del volcà Croscat. En Flameta havia deixat un missatge però estava escrit amb jeroglífics i nosaltres l’havíem de desxifrar i descobrir la frase que hi havia amagada. Un cop desxifrades les frases, en Flameta ens va tornar el llapis de memòria.

La segona nit, els monitors, van organitzar una petita discoteca en una sala de la casa. La música era molt moderna i els monitors ens ensenyaven a ballar alguns balls que no sabíem. Un ball Francès , va ser el nostre preferit.
Van posar florescents ultraviolats i moltes coses es veien de color blau i altres blanc fosforescent.
Ens vam passar la nit ballant i vam anar a dormir molt tard.